Menu

00

Szezlączka - rękodzieło, pomysły, inspiracje Szezlączka - rękodzieło, pomysły, inspiracje Szezlączka - rękodzieło, pomysły, inspiracje Szezlączka - rękodzieło, pomysły, inspiracje Szezlączka - rękodzieło, pomysły, inspiracje Szezlączka - rękodzieło, pomysły, inspiracje Szezlączka - rękodzieło, pomysły, inspiracje

poniedziałek, 19 listopada 2012

Dalia krok po kroku.

Kurs obrazkowy zaczerpnięty z jednego z chomików na bardzo elegancką dalię! Mi osobiście przypomina ona gwiazdę betlejemską, ale to już zależy od punktu siedzenia ;) Chętnych zapraszam do majsterkowania!
Kwiat można wykorzystać np. jako broszkę, dekorację na świąteczny stół lub inne według uznania.


Potrzebne będą:
  • arkusz filcu najlepiej takiego grubszego
  • klej (ja używałam butaprenu - zapach nie jest przyjemny (po jakimś czasie wywietrzeje), ale mam pewność, że kwiat pozostanie w całości przez długi czas)
  • nici
  • nożyczki

A więc - ZACZYNAMY ! :)


Filc wycinamy w paski, tak jak na rysunku. Szerokość paska jest zależna od długości arkusza i chęci uzyskanej wielkości. Załóżmy, że arkusz filcu ma wielkość kartki A4 i chcemy uzyskać dalię wielkości ok. 10-12 cm.
Wycinamy paski o szerokości kolejno: 3 x 3,5 cm / 2 x 2,5 cm  / 1 x 1,5 cm
Pozostały fragment pozostawiamy aby wyciąć kółko o średnicy 4-6 cm oraz kółko mniejsze o ok. 1 cm od kółka większego. Dodatkowo wycinamy także kółko z tektury o wielkości tej samej, co mniejsze kółko.


Wycięte wcześniej paski dzielimy na kwadraty, z których następnie formujemy kształt płatków, jak na rysunku wyżej. Na dolny fragment płatka aplikujemy klej według rysunku i zaginamy rogi płatka do środka (patrz rys. wyżej). Tak uformowane płatki przyduszamy jakimś ciężkim przedmiotem np. garnkiem.

UWAGA ! - filc jest materiałem, który łatwo nasiąka!! Należy uważać, aby przypadkowo płatek nam się nie przykleił do garnka :P


Większe filcowe kółko naklejamy na tekturę, jak pokazano na rysunku poniżej i po wewnętrznej stronie przyklejamy drugie filcowe kółko (mniejsze), aby zasłonić niedoskonałości. 


Na tak przygotowany model zaczynamy przyklejać płatki zaczynając od największych, a skończywszy na najmniejszych. 


Z pozostałości filcu wycinamy kółko (gwizdkę) dekoracyjne oraz pasek dekoracyjny, jak na rysunku. 


Na środek przyklejamy najpierw kółko - gwiazdkę. Pasek dekoracyjny zwijamy w ślimaka jak pokazano wyżej i przyklejamy na kółko - gwiazdkę. Z tyłu doszywamy zapinkę i kieszonkę na zdjęcie, jeśli chcemy.


Tak przygotowany kwiatek prezentujemy z dumą ! :)


10 komentarzy:

  1. przepiękna, sama mam ochotę na taką. ale za mało mam cierpliwości ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. cześć :) dzięki wielkie za odwiedziny i komentarz :) już odpowiadam na Twoje pytania - imitacja śniegu to pasta strukturalna śnieg, ja mam firmy Pentart - http://tworczehobby.pl/product.php?id_product=5763 - tu można kupić. Nakładam ją cienkim pędzelkiem i nigdy niczym innym nie próbowałam. :)
    Co do wstążek - nie tnę niczego na kawałki, nawijam normalnie z rolki póki nie owinę całej bombki lub nie zdecyduję się na zmianę koloru. I niczym nie przyklejam! To zniszczyłoby całe efekt. Po prostu szpilką mocuję początek wstążki, a resztę ściśle owijam :) Jeśli chodzi o zakończenia bombek - w dużej to po prostu podiwnięta i przyszpilona końcówka wstążki, którą owijałam kulę, w małej zaś - zamówiłam już takie bombki, które mają 'w zestawie' takie zakończenia :)
    Mam nadzieję, że trochę wątpliwości rozwiałam. Gdyby coś było niejasne to pytaj. Chętnie odpowiem na pytania :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chciałam taką zrobić dzięki za kursik !!!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. broszka jest cudowna zapewne niebawem spróbuję swoich sił

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł:) pięknie wyszła

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...